Početna Sve novosti Zanimljivosti POUČAVANJE JE MNOGO VIŠE OD ODRAĐENE SAVRŠENE LEKCIJE

POUČAVANJE JE MNOGO VIŠE OD ODRAĐENE SAVRŠENE LEKCIJE

30.01.2020.
POUČAVANJE JE MNOGO VIŠE OD ODRAĐENE SAVRŠENE LEKCIJE

Koliko oni koji dođu u učionicu i nazoče samo jednom školskom satu, mogu uistinu prepoznati svakodnevni rad učitelja.

Promatranje nastavnog sata temelji se na onome što promatrač vidi u tih nekoliko minuta. Subjektivno je, i temelji se na teoriji da bi oni koji gledaju, zapravo, mogli sami izvesti "savršen" nastavni sat.


Ovakav subjektivni upad u učiteljevu učionicu svjedoči samo o malom djeliću onoga što učitelj radi iz dana u dan.


A ipak, kad ti posjetitelji dođu, očekuje se od učitelja da izvede onu "savršenu lekciju", dok promatrači sjede u kutu i promatraju.
Promatranje može lako postati negativan element u životu učitelja.


Obično predstavljeno kao pozitivan proces, promatranje prečesto izjeda krhko samopouzdanje koje imaju mnogi učitelji. Učitelj ne slavi pozitivne povratne informacije, već umjesto toga razmišlja o negativnosti. I uvijek im ostaje težnja za savršenstvom koje se teško može postići.

 

Što lekciju čini dobrom?


- Postoje određeni elementi koji određuju koje su lekcije bolje od drugih:
- potrebno je imati visoka očekivanja za uspjeh,
- demonstrirati poznavanje stručnih predmeta,
- posjedovati sposobnost učinkovite komunikacije,
- razlikovati skupine učenika,
- angažirati i motivirati učenike,
- usmjeriti učenike kako bi postali neovisni,
- učestalo ocjenjivati znanje učenika,
- postavljati visoke kriterije sposobnim učenicima te podržati slabije,
- koristiti tehnologiju koja bitno utječe na učenje
- učinkoviti upravljati nastavnim satom u učionici.
Sve ovo zvuči tako lako kad se zapiše, ali stvarnost je da poučavanje ima niz varijabli koje su prisutne tijekom svake lekcije: djeca.

 

Odnosi nastavnik-učenik


Ono što je najvažnije u svakom satu je prepoznavanje osobina učenika. Ako to ne učinimo, onda sve ostalo postaje irelevantno.
I pogodite što? Promatrači rijetko vide tijek razvoja napredovanja učenika.
Trenutni model potiče sve nastavnike da teže savršenom nauku.
Žao mi je što moramo razočarati promatrače koji nazoče satu, ali poučavanje je mnogo više od toga. 

 

Colin Harris 

 

Izvori:Teacher's coffe; www.tes.com